همشهری آنلاین: رقابت‌های وزنه‌برداری جام ریاست جمهوری روسیه از بعدازظهر روز شنبه (26 آذر) با حضور 31 وزنه‌بردار در اوزان 94، 105 و 105+‌ کیلوگرم مردان و 75 و 75+ کیلوگرم زنان در شهر بلگورود آغاز شد.

mohammadpoor

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، با توجه به استارت لیست این رقابت‌ها که صبح روز شنبه اعلام شد رقابت اصلی در میان وزنه‌برداران مرد است چرا که در بخش زنان فقط 7 وزنه‌بردار حضور دارند؛ 3 نفر در دسته 75 و 4 نفر در دسته 75+.

این درحالی است که در بخش مردان 9 وزنه‌بردار در دسته 94 کیلوگرم، 9 وزنه‌بردار در دسته 105 کیلوگرم و 6 وزنه‌بردار در فوق سنگین حضور دارند. در این میان سعید محمدپور و بهادر مولایی از کشورمان با توجه به رکوردهای اولیه در جمع مدعیان بودند و این شانس را داشتند که با ایستادن روی یکی از سکوهای قهرمانی جوایز دلاری این تورنمنت را از آن خود کنند.

سعید محمدپور در نخستین روز رقابت‌ها موفق به مهار وزنه‌های انتخابی کادر فنی نشد و از گردونه رقابت‌های دسته 94 کیلوگرم کنار رفت.

وی که در حرکت یک ضرب با مهار وزنه 173 کیلوگرم در مکان چهارم ایستاده بود، در دوضرب دو بار برای مهار وزنه 207 و یک بار برای مهار وزنه 209 ناموفق عمل کرد.

محمدپور در حالی از رسیدن به مدال تورنمنت جام ریاست جمهوری روسیه بازماند که در پاریس با رکورد مجموع 402 کیلوگرم به مدال برنز رسید بود و در روسیه برای رسیدن به مدال طلا فقط لازم بود به رکورد مجموع 389 برسد.

در رقابت‌های دسته 94 کیلوگرم آندری دیمانوف از روسیه با رکورد مجموع 387 کیلوگرم طلایی شد و دیگر وزنه‌بردار این کشور، الکساندر ایوانوف با حدنصاب 386 کیلوگرم روی سکوی دوم ایستاد. نفر سوم هم آئوریماس دژبالیس از لتونی بود که رکورد مجموع 385 را به نام خود به ثبت رساند.

دیگر وزنه بردار کشورمان، بهادر مولایی است هم عصر یکشنبه برای ایستادن روی یکی از سکوی‌های سه گانه باید با 5 وزنه‌بردار رقابت کند. مولایی که عنوان قهرمان دسته فوق سنگین جوانان جهان را یدک می‌کشد، با رکورد ورودی 410 کیلوگرم به همراه چنگیز موگوشکوف روس در رده دوم استارت لیست مسابقات قرار دارد. نفر اول این وزن هم روسلان آلبگوف، دیگر وزنه‌بردار روسی است که رکورد ورودی 425 برای او اعلام شده است. رقابت‌های دسته 105+ کیلوگرم از ساعت 19 به وقت تهران آغاز می‌شود.


گفتنی است کمیته برگزاری این مسابقات برای نفرت اول تا سوم اوزان مختلف جوایز 5، 3 و 2 هزار دلاری درنظر گرفته است و هر وزنه‌بردار در صورت جا به جا کردن رکورد بزرگسالان دنیا در هر یک از حرکت‌های یک ضرب و دو ضرب 3 هزار دلار جایزه دریافت می‌کند.

 

کد خبر 154119
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز